Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nákupné správanie generácie Y na trhu kávy v Brne
Tuka, Štefan
Tuka, Š. Nákupní chování generace Y na trhu kávy v Brně. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. Diplomová práce je zaměřena na nákupní chování generace Y na trhu kávy v Brně. Cílem diplomové práce je identifikovat jednotlivé segmenty spotřebitelů na trhu kávy v Brně, zjistit jejich preference, a na základě toho stanovit doporučení pro subjekty poskytující služby na zkoumaném trhu. K naplnění cíle je využit kvantitativní i kvalitativní výzkum. Kvantitativní výzkum je uskutečněn formou dotazníkového šetření, jehož výsledky jsou použity k segmentaci spotřebitelů pomocí shlukové analýzy. Pro doplnění charakteristik jednotlivých segmentů je použit kvalitativní výzkum ve formě hloubkových rozhovorů. Na základě získaných poznatků jsou vytvořeny 4 segmenty spotřebitelů. Subjektům poskytujícím služby na trhu kávy v Brně jsou navrženy doporučení zaměřená na jednotlivé segmenty.
Postavení Etiopie na globálním trhu s kávou
Novák, Tomáš ; Sejkora, Jiří (vedoucí práce) ; Hasík, Gabriel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá postavením Etiopie na globálním trhu kávy. Cílem je zhodnotit toto postavení zvolenými metodami a následně navrhnout opatření pro zlepšení pozice na globálním trhu s kávou. Teoretická část se věnuje základním pojmům. Charakterizuje komoditní trh a dále se specializuje na agrární komoditní trh a uvádí, jak funguje. Následně popisuje vybrané sféry, podle kterých bude postavení na trhu zhodnocováno. Praktická část analyzuje postavení Etiopie na globálním trhu kávy a dále se zaměřuje především na zásadní faktory, které ovlivňují postavení Etiopie na trhu. Postavení hodnotí ve 4 zvolených sférách a to: nabídka, poptávka, cena a regulace. Závěrem shrnuje zjištěné nedostatky a nabízí opatření pro zlepšení.
Chování spotřebitele při nákupu kávy v České republice
Kovalovská, Martina ; Hes, Aleš (vedoucí práce) ; Ivana, Ivana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá chováním spotřebitelů při nákupu kávy v České republice. Cílem práce je vyhodnotit faktory, které ovlivňují rozhodnutí spotřebitele ke konzumaci a nákupu kávy. Teoretická část diplomové práce vysvětluje související pojmy: spotřebitel, spotřebitelské chování, rozhodovací proces, nákupní role spotřebitele, marketingový výzkum. Praktická část zahrnuje informace o trhu s kávou z pohledu pěstování, spotřeby, exportu a importu kávy do České republiky. Zabývá se také tržním podílem kávových koncernů, identifikuje nejvýznamnější kavárenské řetězce působící na trhu s kávou v České republice a informuje o vlivu konzumace kávy na lidský organismus. Součástí práce je dotazníkové šetření, na jehož základě jsou zjišťovány závislosti, které zkoumají vzájemnou váhu vybraných faktorů. V závěrečné části diplomové práce jsou shrnuty výsledky, které tvoří podklad pro návrhy a doporučení výrobcům a návrhy pro zlepšení marketingové komunikace. Výsledkem diplomové práce je vytvoření modelu chování spotřebitele při nákupu kávy v České republice.
Segmentation of coffee market from the retail point of view
Kadilák, Michal ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je identifikovat a popsat jednotlivé segmenty na trhu kávy v České republice, a následně vytvořit marketingová doporučení k jejich zasažení. Naplnění tohto cíle není možné bez znalosti celého trhu a segmentů spotřebitelů trhu kávy. K popisu trhu byla použita data agantury Nielsen, k segmentaci naopak data MML-TGI agentury Median. K dokreslení situace na trhu kávy a ověření stanovených hypotéz byl také realizován primární kvalitativní výzkum formou individuálnich rozhovorů.
Segmentace trhu kávy
Tůma, David ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Petruška, Tomáš (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je analýza a segmentace trhu kávy V České republice na základě postižení podobností mezi uživateli kávy. Odkrytí tržních segmentů a jejich rozvoj je proveden v softwarovém programu Data Analyzer a statistickém programu PASW. Unikátní agenturní data kontinuálního výzkumu MML-TGI poskytla společnost Median s.r.o. Primární data byla získána v dotazníkovém šetření. Cílem práce je i navržení vhodných marketingových přístupů pro odkryté segmenty. Teoretická část práce představuje problematiku, metody a přístupy k segmentaci trhu, charakteristiku kávy a jejich druhů. Praktická část začíná analýzou a vymezením trhu v České republice. Cílová skupina je následně charakterizována metodou obecné analýzy. Využitím faktorové a shlukové analýzy byly proměnné zredukovány do faktorů a uživatelé kávy přiřazeni do shluků (segmentů). Segmenty jsou detailně charakterizovány využitím křížových analýz a vícerozměrných statistických metod. Obsahová analýza doplňuje obraz o segmentech, na které společnosti v současnosti cílí. Na závěr práce jsou rozpracovány vhodné marketingové doporučení pro jednotlivé segmenty k jejich efektivnímu umístění.
Today's Trends in Coffee Consumption in EU Countries to Compare to non EU Countries
Hanzelková, Klára
Tato diplomová práce se zabývá tématem spotřeby kávy. Je rozdělena na dvě na sebe navazující části. První část shrnuje teoretické poznatky z české, ale i zahraniční literatury. Druhá část se zaměřuje na spotřebu kávy. Nejprve byla analyzována situace na trhu s kávou. Poté byl proveden marketingový výzkum mezi studenty z 8 zemí -- Rakouska, České republiky, Francie, Velké Británie, Itálie, Slovenska, Španělska a Turecka (pomocí dotazníku) a výsledky byly porovnány. Na základě tohoto výzkumu byly doporučeny změny kavárně Park Lane.
Akvizice nových spotřebitelů z mladé generace pro tradiční českou značku
Javořík, Tomáš ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Šíšová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem akvizice nových zákazníků z řad mladé generace. Práce v teoretické části pojednává o kupním chování spotřebitelů, metodách použitých v praktické části práce a zejména pak o trhu kávy. Práce se nejprve zaměřuje na kávu a kávový trh obecně, následně je důraz kladen zejména na trh kávy v České republice, jeho vývoj a specifika. V praktické části přichází na řadu představení konkrétní společnosti, následná analýza tržních dat a spotřebitele. Analýza spotřebitele je provedena za pomoci kvalitativního i kvantitativního marketingového výzkumu. Cílem práce je odhalení potenciálu a adresování problémů dané značky.
Světový obchod s kávou a čajem
Flores, Jana ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Zamykalová, Miroslava (oponent)
Práce se zabývá analýzou světového obchodu s kávou a čajem, zkoumá především jeho toky a trendy v oblasti spotřeby i produkce a regulaci obchodu, jež tyto toky ovlivňuje. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola analyzuje světovou produkci kávy a čaje, ekonomické přínosy těchto komodit pro pěstitelské země a výhledy na těchto trzích do budoucna. Další kapitola se zaměřuje na trh kávy a čaje, je analyzován vývoj jejich základních veličin - poptávky, nabídky a ceny. Tato kapitola se dále věnuje konceptu spravedlivého obchodu na zkoumaných trzích a formám obchodování s nimi. Je vysvětleno obchodování na komoditních burzách, čajových aukcích a obchodování na základě finančních derivátů. Poslední kapitola zahrnuje formy mezinárodní regulace, které si světový obchod s kávou a čajem vyžádal.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.